Psiholog copii

Behavioral-Problems-in-Children-300x198

 Am pornit pe calea devenirii mele ca psiholog, gandindu-ma la copii, la cum pot fi ei mai usor de inteles si de sprijiniti sa creasca, de catre parinti si de catre oameni importanti din viata lor.

Acum, dupa ceva ani de experienta, stiu ca imi e atat de natural si firesc sa ajung la ei, sa ma conectez cu strafundurile fiintei care sunt, sa-i inteleg si sa traduc si celor care relationeaza cu ei, cum sa o faca, pentru a produce crestere si vindecare, in loc de durere si blocaj.

In cadrul Equilibria Center Iasi, oferim atat evaluare pe diverse arii, cat si interventie, functie de problematica descoperita. Parcursul este acesta:

1.Evaluare pe diverse arii:

  • Prima sedinta este dedicata intalnirii dintre parinti si psiholog, pentru a clarifica motivele evaluarii, cat si pentru a aduna date relevante din istoricul de dezvoltare al copilului. Sedinta dureaza 1 ora.

  • Sedintele de evaluare propriu-zisa( 3-5 sedinte ), dedicate intalnirii dintre psiholog si copil. Sedinta dureaza 50 min.

  • Sedinta de final, la care sunt invitati parintii, pentru a discuta rezultatele evaluarii, pronosticurile si a oferi recomandarile necesare, pe mai departe. Sedinta dureaza 1 ora.

2. Interventia este cladita pe procesul de evaluare si are ca si scop imbunatatirea sau recuperarea problematicilor descoperite in prima parte a procesului terapeutic, care este evaluarea. Numarul de sedinte variaza functie de problematica pe care se lucreaza.

Ce evaluam in cadrul centrului nostru?

Evaluarea comportamentelor problematice, care apar la orice varsta, de la copilarie, la adolescenta. 

Evaluarea inteligentei, prin intermediul testului WISC IV, de la 6 – 16, 11 ani.

Scala de Inteligenţă Wechsler pentru Copii – ediţia a patra (Wechsler Intelligence Scale for Children – Fourth Edition) este un instrument clinic, administrat individual, care evaluează abilitatea cognitivă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 ani şi 0 luni şi 16 ani şi 11 luni (6:0 – 16:11). Scala WISC-IV oferă scoruri compozite care reprezintă funcţionarea intelectuală în domenii cognitive specifce (ex. Indicele de Înţelegere verbală, Indicele Raţionamentului perceptiv, Indicele Memoriei de lucru şi Indicele Vitezei de procesare), dar oferă şi un scor compozit care reprezintă abilitatea intelectuală generală a copilului (ex. Coefcientul de inteligenţă total).

Mai multe detalii despre test, gasiti aici: http://rtscluj.ro/content/view/133/4/

Evaluarea personalitatii, prin intermediul:

  • Testului Big Five Questionnaire, de la 13 ani. 

    BFQ realizează evaluarea personalității normale sau cvasi-normale pe cei cinci factori Big-Five ( Energie, Amicabilitate, Conștinciozitate, Stabilitate emoțională și Deschidere mintală) și pe zece subdimensiuni.

    Mai multe detalii despre test, gasiti aici: http://romania.testcentral.ro/ro/produse/teste-clinice/personalitate/bfq/

Evaluarea creativitatii, prin intermediul testului Torrance, de la 5 ani.

Torrance Tests for Creative Thinking sunt fara doar si poate cele mai celebre instrumente utilizate la nivel international pentru masurarea creativitatii. Aceasta celebritate se datoreaza cu siguranta atât numelui rasunator al autorului lor, Paul E. Torrance, o figura celebra în studiile dedicate creativitatii, cât si calitatilor lor psihometrice foarte bune.

Mai multe detalii despre test, gasiti aici: http://romania.testcentral.ro/ro/produse/teste-psihologie-educationala/evaluarea-creativitații/ttct/

Evaluarea temperamentului si a stilurilor de invatare ale elevilor, prin intermediul Lerning Styles Inventory, de la 8 ani, cat si prin intermediul Chestionarul de evaluare a strategiilor de învăţare (8-12 ani şi 13-18 ani)

Learning Styles Inventory este un instrument omnibus, structurat, de 69 itemi, care a fost construit pentru a măsura preferințele, temperamentul și stilurile de învățare ale elevilor.

Mai multe detalii despre test, gasiti aici: http://romania.testcentral.ro/ro/produse/teste-psihologie-educationala/consiliere-școlara/lsi/

SMALSI este un chestionar (de autoevaluare) conceput pentru a evalua 10 constructe principale asociate cu motivaţia şcolară şi cu strategiile de învăţare, 7 dintre acestea se axează pe punctele tari ale elevului, iar 3 vizează punctele sale slabe.

Mai multe detalii despre test, gasiti aici: http://www.cognitrom.ro/prezentare_smalsi.html

Evaluarea nivelului de dezvoltare, prin intermediul testului Denver, de la 0-6 ani.

Testul DENVER, Denver Developmental Screening Test (DDST) a fost publicat pentru prima data in 1967, cu scopul de a oferi un sprijin specialistilor din domeniul dezvoltarii si sanatatii, in detectarea potentialelor probleme de dezvoltare la copiii mici. DDST a fost utilizat pe scara larga in Statele Unite si in alte tari din lume, inca imediat dupa publicarea sa. A fost utilizat in 54 de tari, a fost adaptat si standardizat prin studii profesioniste in peste o duzina de tari si a fost utilizat pana la acest moment pentru a evalua peste 50 de milioane de copii in intreaga lume. Ca rezultat al acestei utilizari extensive au fost trase concluzii importante, care au fundamentat revizuirea testului, aceasta concretizandu-se prin publicarea versiunii DENVER II.

Mai multe detalii despre test, gasiti aici: http://romania.testcentral.ro/ro/produse/teste-clinice/evaluarea-nivelului-de-dezvoltare/ddst-ii/

Evaluarea comportamentului copiilor, prin intermediul testului BASC-2, de la 2 – 11 ani.

BASC 2 reprezinta un sistem multidimensional si multimetodic, utilizat in evaluarea comportamentului si a perceptiei de sine, pentru copiii si tinerii cu varste cuprinse intre 2 si 11 de ani.

Mai multe detalii despre test, gasiti aici: http://romania.testcentral.ro/ro/produse/teste-clinice/evaluarea-comportamentului/basc-2/

Screening pentru evaluarea celor mai prevalente tulburari psihiatrice, prin intermediul  Chestionarelor de evaluare a copiilor, de la 3 – 7 ani si 7 -12 ani.

Mai multe detalii despre teste, gasiti aici:

http://www.cognitrom.ro/prezentare_eci4.html

http://www.cognitrom.ro/prezentare_csi4.html